חדר אמבטיה
בלוג

איטום חדרי אמבטיה

בדרך כלל אנחנו נוהגים לאטום חדר מסוים, אם מתברר שישנה נזילה של מים אל פנים החדר מבחוץ, לרוב מדובר על נזילה של גשם או מים חיצוניים מסיבות שונות. בחדר אמבטיה יש יותר סיכוי שנתמודד עם מצב שכזה ולו מהעובדה הפשוטה, שהצנרת נמצאת שם, ולכן אם יש סתימה קלה בצנרת או בעיה אחרת, מהר מאוד אנחנו עלולים לגלות רטיבות על הקירות ונזילה מתוכם החוצה.

לפני שנסביר אילו סוגי איטום חדרי אמבטיות אנחנו יכולים למצוא, נציין שבכל מקרה, עלינו להזמין איש מומחה שידע לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אנחנו לא יכולים להסתפק באדם לא מקצועי לביצוע העבודה. מאחר והאיטום אמור להחזיק זמן רב ולאפשר לנו להשתמש באמבטיה בצורה חלקה. לכן אם אנחנו נתקלים בבעיה, עלינו להזמין איש מקצועי שיתקן אותה.

אילו סוגי איטומים קיימים

כאמור אנחנו יכולים למצוא שני סוגים של איטום לחדר אמבטיה, הסוג הפנימי והחיצוני.
איטום פנימי, כשמו כן הוא, מתבצע מתחת למרצפות ולקירות. הרעיון הוא לאטום את חדר האמבטיה מבפנים, על גבי הצנרת שבקירות והרצפה. בדרך כלל נהוג לבצע איטום כזה בעת השיפוץ או הבנייה, אך אם יש צורך אז גם בזמן השוטף אנחנו נזמין איש מקצוע שיפרק הכל ויאטום את החדר מבפנים. האיטום ייעשה, מן הסתם, על ידי שכבות של חומרי איטום שונים, ואחרי שהם יתייבשו נתקין בחזרה את המרצפות ונצבע שוב את הקירות.
במהלך האיטום חשוב לוודא ששום חלק בחדר איננו נשאר חלק או פתוח, שכל החדר אטום לגמרי. יש לבדוק שמחזירים את הכל למצב הקודם, הן את הריצוף, קרמיקה ואגנית האמבטיה.

סוג שני של איטום, הוא איטום חיצוני. במקרה זה, לא מבצעים שינוי מהותי בחדר ולא מקלפים ממנו את הריצוף, אלא אוטמים את המרווחים שבין המרצפות. המרווחים, אשר נקראים פוגות, הן הרבה פעמים המקור ממנו חודר מים פנימה. לכן יש צורך לאטום את כל החיבורים שבין המרצפות וכן בין המרצפות לקיר, כך שמים לא יוכלו לצאת החוצה.

אחרי שאוטמים את כל הרובות, הדרך הטובה לבדוק האם האיטום יצא כמו שצריך היא באמצעות הזרמת מים על גבי הרצפה, כך שניתן לבדוק האם יש רטיבות בדירה שמתחת.

קרא עודארונות אמבטיה | ברזים לאמבטיה